Олена Ященко про вирощування органічних конопель в Україні

Олена Ященко, адміністративний директор агрокомпанії «Зоря», керівник проекту з вирощування органічних конопель. 

Пані Олено, чим цікаві органічні коноплі?

Я завжди розуміла, що краса жінки “йде з середини”.  Саме тому робила ставку не на декоративну косметику, а на якість і красу шкіри, волосся, нігтів і т.д.  Раніше я купувала аптечні вітамінні комплекси, але звичайно ж це були синтетичні вітаміни. Щоб не бігати в аптеку і отримувати щоденну норму всіх необхідних вітамінів і мінералів, потрібно щоденно вживати насіння органічних конопель. Вони багаті ненасиченими жирними кислотами (Омега -3, -6,-9), тому і є нашою красою й молодістю.

До того ж коноплі дієво очищують організм від холестерину і шлаків, сприяють поліпшенню пам’яті та розумової діяльності. Саме тому працівники компанії «Зоря» такі розумні, активні і посміхаються.

Окрім конопель наша компанія вирощує і органічний льон. Ці два продукти завдяки своїй поживності і користі по праву називають суперфудами.

Хто для Вас є прикладом?

Мені пощастило працювати з успішною жінкою, власницею компанії – Іриною Костюшко. Вона є для мене прикладом в тому, як досягати поставлених цілей, як “відпускати” ситуації, якщо вони не «йдуть» і як ні про що не жаліти.

Чи застосовують коноплю в Україні в медичних цілях?

Згідно українського законодавства ми можемо вирощувати коноплю, вміст наркотичних речовин в якій не має перевищувати 0,08%. У більшості країн Європи цей показник – 0,2 %, а у Швейцарії – 1%. Ці показники свідчать, що наше законодавство не адаптоване для вирощування наркотичновмісних конопель і це сумно, адже препаратами на основі канабісу можна лікувати епілепсію і рак. Найкраще не лікувати, а попереджувати захворювання. Така превентивна медицина – це вживання конопель. Маю надію, що ситуація з вирощування нарковмісних конопель в Україні зміниться і ми наблизимося до Європи не на словах, а на справах.

Якими новими досягненнями компанії Ви пишаєтеся?

Компанія «Зоря» перша в Україні розфасувала і вивела в рітейл фасовані органічні коноплі. Також в нашій лінійці вже є насіння льону органічне та плоди фенхелю органічні. Ми цим пишаємося, адже робити щось першими дуже відповідально. Ринок не знайомий з продуктом, тому потрібно проводити ознайомлення покупців з продукцією, донести інформацію про користь. Але як вчить Джек Тарут (один із головних законів маркетингу): «Краще бути першим, ніж бути кращим».

Хочу наголосити, що ми випускаємо сертифіковану органічну продукцію. На жаль, є немало компаній, які не пройшли важкий шлях сертифікації і тим не менше дозволяють собі писати на упаковці про органічність. Такі продукти ми називаємо «нечесною органікою». Покупцям треба бути уважними і звертати увагу, в першу чергу, не на слова, а на наявність органік маркування  на упаковці. У нашому випадку, це знак Європейської системи сертифікації – евролисток.

Яка Ваша наступна стратегія розвитку?

У планах розширити лінійку органічної продукції і тішити покупців свіжою органічною конопляною і льняною олією холодного віджиму. Також ми плануємо облущувати насіння конопель, фасувати органічний конопляний шрот та експортувати свою продукцію за кордон. В наших амбітних планах ринок Європи та Америки.