Експерти розповіли про тонкощі в співпраці з Україною

Довгий час великі міжнародні бренди і компанії обходили Україну стороною. Далі анонсів про те, що коли-небудь вони таки з’являться у нас в країні, справи не йшли. Але в 2018 році ситуація змінилася – в кінці серпня в Києві відкрився магазин шведської мережі H & M, а недавно і шведська компанія IKEA заявила про те, що виходить на український ринок. Незважаючи на те, що міжнародні компанії поступово заходять на український ринок, багато хто так і залишаються тільки в мріях населення і обіцянках політиків. 

“Дуже багато великих торгових мереж зацікавлені в тому, щоб зовнішня торгівля була максимально прозорою, максимально відкритою. В Україні ми хоча і маємо деякі вільні зони, але залишилися великі проблеми на митниці. Потоки капіталу, поки, не є вільними, і є ризик, що в будь-який момент свобода пересування капіталів може пригальмуватися “, – називає одну з причин побоювань компаній Юрчишин.

Експерт також пояснює, що важливим моментом є і пропозиція влади ввести податок на виведений капітал, який не відпрацьований і буде гальмувати всі процеси.

“Важливий момент і те, що в зараз наші законодавці хочуть навести порядок в податковому реформуванні та пропонують податок на виведений капітал і ще щось подібне. По-перше, все це не відпрацьовано, а інвестор спочатку повинен зрозуміти, що мається на увазі. А по-друге, будь-яке оподаткування руху капіталів – це, звичайно ж, для інвестора, який керує великим бізнесом, може виявитися неприйнятним. Оскільки погіршується швидкість прийняття рішень, швидкість оформлення покупок, перекидання платежів і т.д. це є дуже конкурентноважни м “, – пояснює Юрчишин.

Економіст Борис Кушнірук в коментарі сайту “Сегодня” зазначив, що досить спокійно ставиться до появи на українському ринку міжнародних компаній, які займаються виключно продажем і нічого не роблять.

“Чому я кажу, що ставлюся до цього спокійно, тому що, коли заходять будь-які великі компанії, мені не вистачає заходу тих компаній, які займаються виробництвом, і, причому, виробництвом технологічно складної продукції. Це буде показником, що у нас не тільки поліпшується ситуація і заходять різні компанії, це буде хороший прогноз того, що у нас є кардинальні зміни ставлення бізнесу до України “, – говорить експерт.

Кушнірук підсумував, що в цілому, в появі великих компаній на українському ринку є і позитивні моменти. Адже це свідчить про те, що вони позитивно оцінюють наш ринок і його подальший розвиток.

“У таких компаніях сидять аналітичні служби, і вони аналізують, якою мірою у країни є шанс розвиватися, якою мірою будуть зростати доходи населення і в якій мірі буде рости попит. А рішення там приймаються не просто так, а на базі аналітичних прогнозів, оцінок і т.д. тобто, якщо їх прогнози позитивні і вони вірять в майбутнє нашого ринку – це позитивний момент “, – зазначив Кушнірук.