Владислав Васильківський: Ми цінуємо наш персонал

ВЛАДИСЛАВ ВАСИЛЬКІВСЬКИЙ,

Начальник Центрального регіонального управління

Адміністрації Державної прикордонної служби України 

Незважаючи на відносно молодий колектив органу охорони кордону, у професійному плані персонал на високому рівні виконує покладені на них завдання з охорони державного кордону. Про навики персоналу, боротьбу з корупцією та соціальне забезпечення учасників відомого проекту «Нове обличчя кордону» розповів Начальник Центрального регіонального управління Адміністрації Державної прикордонної служби України Владислав Васильківський.

Владиславе Станіславовичу, Ви очолюєте Центральне регіональне управління. Державний орган, що координує роботу головних повітряних воріт держави. Чи повинен військовослужбовець володіти якимись особливими навиками, щоб проходити службу у Вашому підрозділі?

Кожен наш військовослужбовець, який виконує обов’язки в пунктах пропуску, пройшов ретельний конкурсний відбір та підготовку в рамках пілотного проекту «Нове обличчя кордону». Це є визначальним при оцінці якості виконання службових обов’язків. Крім центрального апарату у нашому підпорядкуванні функціонують відділи прикордонної служби. Там персонал безпосередньо здійснює прикордонний контроль або ж виконує завдання за іншими напрямками діяльності. Кожен з них не є «випадковим», кожен усвідомлює важливість своєї роботи. Зі свого боку ми робимо усе можливе, щоб служба була максимально комфортною, щоб персонал мав стимул для своєї роботи. Загалом служба в Державній прикордонній службі України – далеко не для всіх. При здійсненні відбору головним критерієм пошуку «нових прикордонників» була їхня готовність вірно та віддано служити на благо своєї країни, дисциплінованість, амбітність, рішучість, відповідальність.  Після успішного проходження відбору силами нашого відомства учасники отримують відповідні знання та навики, які їм стануть у нагоді при проходженні служби в подальшому. Ми працюємо на засадах відкритості і нам потрібні люди, котрі вірять у зміни і готові розпочати їх з себе. Ті, які принципові і не стануть терпіти корупцію.

Пане Владиславе, власне про корупційну складову. Нам відомо, що Держприкордонслужба займає перше місце по боротьбі з корупцією.  Яким чином заохочуєте персонал, який відмовляється від неправомірних коштів? Як форсуєте негативне ставлення до корупційних проявів своїм підлеглим?

Протидія корупції є пріоритетним питанням у діяльності Держприкордонслужби. Військовослужбовець Окремого контрольно-пропускного пункту «Київ», який відмовився від неправомірної грошової винагороди, згодом заохочується грошовою премією від керівництва Держприкордонслужби. Суми преміювань різні. Вони залежать від розміру запропонованого хабара. Максимальне грошове заохочення, що у нас було виплачено прикордоннику, який відмовився від неправомірних коштів –  це 30 тисяч гривень. З-поміж іншого, аби надати поштовх новим антикорупційним платформам, у нашому відомстві та Центральному регіональному управлінні, зокрема, проводяться соціологічні опитування, правові інформування персоналу, інформаційні марафони, тематичні ранки. Ми постійно працюємо над вдосконаленням нових форм у подоланні корупції та її профілактики серед персоналу. Регулярні цільові програми, до прикладу, такі як «Чисті руки» , «Доброчесність» направлені перш за все на підвищення рівня громадянської та правової свідомості прикордонників.

Яка ефективність цих заходів? Чи виправдовують вони себе?

Ефективність проведеної роботи визначається результатами. Лише з початку поточного року персонал ОКПП «Київ» в 70 випадках відмовився від пропонування хабарів на загальну суму понад 600 тисяч гривень. Чи виправдовують? У нас не було зафіксовано жодного факту вчинення особовим складом корупційного правопорушення, жодного дзвінка на телефон служби «Довіра» з приводу вимагання коштів. Відповідно, звільнення зі служби через корупційну складову також відсутні.

Владиславе Станіславовичу, розкажіть більше про соціальне забезпечення учасників проекту  «Нове обличчя кордону», які успішно пройшли відбір?

«Нове обличчя кордону» вже кілька років успішно реалізовується за сприянням представництва Посольства США в Україні та Міжнародної організації  міграції в Україні. Учасники проекту, які успішно пройшли відбір, отримують повний пакет соціального забезпечення. Зокрема, це гідний грошовий рівень забезпечення, від 13 тисяч гривень, виплата одноразової грошової допомоги при підписанні контракту у сумі 17 тисяч гривень, грошова допомога на оздоровлення, збереження грошового забезпечення при вибутті у відпустку чи на лікування. Також, проживання в гуртожитках або ж отримання грошової компенсації, на перспективу – отримання власного житла. Санаторно-курортне оздоровлення, безоплатне лікування у відомчому шпиталі, забезпечення харчуванням та формою одягу, доставка до та з місця служби. Ми намагаємось створити максимально комфортні умови для проходження служби персоналом саме на нашій ділянці відповідальності.

Чи добре підготовлений персонал, який працює на кордоні? Чи готові вони діяти в екстремальних ситуаціях?

Незважаючи на відносно молодий колектив нашого органу охорони кордону, у професійному плані персонал на високому рівні виконує покладені на них завдання з охорони державного кордону. У нас регулярно проводиться підготовка під час планових занять, тренінги із залученням не лише фахівців прикордонної служби, а й інших правоохоронних органів. Працюємо та обмінюємось досвідом з представниками таких країн, як Німеччина, Польща, Канада, США та ін. Співпрацюємо з міжнародною спільнотою. До прикладу, участь наших військовослужбовців у зведених заставах на початку військової агресії на Сході країни в 2014 році. Тоді виникла гостра потреба посилення державних рубежів. Наш особовий склад із гідністю виконував бойові завдання там та у повному складі повернувся додому. Також ряд нестандартних ситуацій, що виникають зараз у пунктах пропуску, наші прикордонники миттєво реагують та локалізують їх. Це непоодинокі спроби нападу на прикордонний наряд, агресивна поведінка окремих пасажирів… Наприклад зовсім нещодавно прикордонникам у пункті пропуску «Бориспіль» довелось застосовувати силу до громадянина РФ, який, ймовірно, був напідпитку, поводив себе агресивно та вигукував образи щодо держави та співробітників Держприкордонслужби . Також, не можливо не згадати випадок із ще одним іноземцем, мароканцем, якому також було відмовлено у перетині кордону у зв’язку з не підтвердженням мети свого візиту та недостатнім фінансовим забезпеченням. Молодик також поводив себе агресивно та спробував завдати тілесних пошкоджень прикордоннику. Такі випадки ми відразу локалізуємо, а інциденти виносимо у правову площину.

Ми маємо чітке усвідомлення, що ми відповідаємо за безпекову складову в пунктах пропуску, що знаходяться на нашій ділянці відповідальності, тому ми постійно працюємо над вдосконаленням рівня підготовки нашого персоналу.